Devet savjeta koji olakšavaju proces mršavljenja i jačaju samopouzdanje

Ovi savjeti mogli bi pomoći i s jačanjem samopouzdanja prilikom procesa mršavljenja.

Mnogi ne znaju odakle bi krenuli kada odluče smršaviti. Srećom, nutricionisti su dali devet korisnih savjeta koji mogu olakšati cijeli proces.

Dovoljno spavajte

“Nevjerojatno je koliko dobar san može učiniti za vas. Prvo, može smanjiti žudnju za šećerom i izbalansirati hormone zadužene za osjećaj gladi. Uz to, može pomoći da imate više energije za trening”, kaže nutricionistica Su-Nui Escobar.

Odbacite “sve ili ništa” stav prema zdravoj prehrani

“Mnogi ljudi počnu se debljati jer si danima strogo ograniče što smiju, a što ne smiju jesti. Nažalost, kada pojedu malo nečega što ‘ne bi smjeli’, prejedaju se do ponedjeljka kada dijeta ponovno počinje”, kaže Escobar.

Proteini u svakom obroku

“Posebnu pažnju posvetiti tome da u doručak dodate dovoljno proteina. Bit ćete dulje siti i lakše ćete odoljeti masnoj i kaloričnoj hrani do sljedećeg obroka”, objašnjava Escobar.

Planirajte grickalice i slatkiše

“Umjesto slatkiša uvijek pri ruci imajte zdravije alternative. Bit će dana kada će vam trebati nešto slatko ili da nešto gricnete, a dostupne alternative spriječit će vas da grickate čips ili čokoladu”, kaže Escobar.

Radite na zdravom crijevnom mikrobiomu

“Probavu i crijeva često se naziva drugim mozgom pa je jako bitno što unosite u organizam. Kako biste podržali zdrav mikrobiom, odnosno zdrave bakterije u crijevima morate jesti raznoliko i hrana mora biti bogata nutrijentima. Prilikom svakog obroka, barem pola njega treba činiti povrćem trebate konzumirati probiotika, namirnice bogate vlaknima i ograničiti unos alkohola koliko god možete”, kaže nutricionistica Angela L. Lago.

Razmišljajte o kvaliteti kalorija

“Prilikom svakog obroka unesite u organizam barem 20 grama proteina poput mliječnih proizvoda, jaja, tofua, morskih plodova i nemasnog mesa, te još po 10 grama pri svakom međuobroku. Proteini nas dulje održavaju sitima i pomažu pri kontroliranju osjećaja gladi. Također tijelu treba više energije da probavi proteine”, kaže nutricionistica Elizabeth Ward.

Fokusirajte se na vlakna

“Gledajte da dnevno unesete 25 do 30 grama vlakana iz namirnica poput leće, cjelovitih žitarica, voća, povrća i orašastih plodova. Osim što vas drže sitima, vlakna i hrane dobre bakterije u crijevima koje pomažu regulirati razine šećera u krvi”, kaže Ward.

Većinu kalorija pojedite ujutro i poslijepodne

“Tijelo bolje procesuira hranu ranije u danu, a jedenje navečer može otežati kontroliranje kilaže. Preskakanje obroka u danu može uzrokovati prejedanje navečer, što znači da unosimo više kalorija od planiranog”, kaže Ward.

Vodite dnevnik obroka

“Ovo vam omogućava da pratite koliko jedete i kako se osjećate. Također, ovo nas čini odgovornima jer često znamo krivo procijeniti što i koliko smo pojeli. Lako je prejesti se junk fooda jer je fino, stoga pratite obroke i pazite da su zdravi”, kaže nutricionist Ronald Smith, za Eat this.

 

Izvor: N1

Foto: Pexels

Autor: Marko Lubina

Najnovije

Kako bi poboljšao vaše iskustvo na portalu, Jastrebarska Stvarnost pohranjuje privremene kolačiće u korisnička računala. Kolačići su tekstualne datoteke koje ne mogu naštetiti vašem računalu, a ako želite, možete ih obrisati u vašem pregledniku, no onda će vam se obavijest pojaviti prilikom sljedećeg otvaranja portala. Kolačiće možete onemogućiti u postavkama. Naša je dužnost zbog direkcije EU (EU Cookies Policy) zatražiti dozvolu za pohranjivanje kolačića. Pročitajte naše uvjete korištenja i pravila privatnosti za više informacija.

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Ispod je lista izvora koji automatski postavljaju kolačiće na Vaš uređaj. Možete ih pojedinačno uključiti ili isključiti u bilo kojem trenutku. Pročitajte više u našim pravilima privatnosti

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ova opcija je uvijek automatski uključena i postavlja samo jedan funkcionalni kolačić u Vaš preglednik kako bi sustav znao koje su vaše postavke. Taj kolačić spriječava nepotrebno pojavljivanje ovog prozora.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Analytics usluge koja prati Vaše korištenje ove stranice. Također dozvoljava instalaciju Google Analytics kolačića.

Google Analytics prati koje članke čitate, koliko vremena provodite na stranici i ostale parametre Vaše aktivnosti na našoj stranici. Koristimo Google Analytics uslugu kako bismo što bolje mogli analizirati korištenje naše stranice te na taj način pružili najbolju moguću uslugu Vama.

Isključivanjem ovog kolačića onemogućavate učitavanje skripte Google Analytics-a i onemogućavate praćenje Vašeg kretanja na ovoj web stranici.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Adsense usluge koja koristi prikupljene podatke o Vašim aktivnostima na internetu kako bi Vam omogućila personalizirane oglase na našim stranicama.

Isključivanjem ovog kolačića, onemogućavate Google skriptu koja instalira kolačić na Vaš preglednik koji služi kako bi Vam donio relevantne, personalizirane oglase na našoj web stranici.

Uključivanjem ovog kolačića dozvoljavate učitavanje skripte našeg partnera "Midas Network d.o.o." koja prikazuje relevantne oglase na našim stranicama.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate našem partneru "Midas Network d.o.o." prikazivanje relevantnih, sponzoriranih oglasa.

Ovaj kolačić dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje prikazivanje i korištenje Facebook sustava za komentiranje članaka.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate učitavanje i korištenje Facebook komentara na našim stranicama što također spriječava instalaciju Facebook kolačića koji prati Vaše ponašanje na našim stranicama kako bi Vam mogao prikazati relevantnije sadržaje kasnije.

Ova opcija dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje povezivanje sa sustavom "OneSignal" koji koristimo kako bismo Vas mogli obavijestiti o svim novim sadržajima na našoj stranici ako prihvatite slanje notifikacija na Vaš uređaj.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za uslugu "OneSignal" koja u tom slučaju neće raditi. Ako želite obavijesti o novim sadržajima na našim stranicama, omogućite ovu opciju i prihvatite notifikacije kada Vam se pojavi prozor s upitom.

Dozvoljavanjem ove opcije prihvaćate učitavanje fonta na našoj web stranici koji dolaze sa Google-ovih servera. Google svakom takvom konekcijom prikuplja podatke korisnika.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za Google Font-ove što spriječava njihovo prikupljanje podataka korisnika, ali također onemogućava učitavanje zadanog fonta na web stranici što bi moglo narušiti Vaše korištenje stranice.