Devet nezdravih navika jedenja koje otežavaju gubitak kilograma

Ako ste na dijeti, morate tome i prilagoditi prehranu.

“Mnogi ljudi znaju što trebaju jesti, ali se često muče s uvođenjem novih navika u prehranu”, ističe nutricionistica Roxana Ehsani te dodaje da često vidi frustrirane pacijente koji paze što jedu, ali nikako ne gube kilograme.

Bilo da ste toga svjesni ili ne, nezdrave navike jedenja mogu puno utjecati na to koliko ćete kilograma izgubiti.

Jedete “s nogu”

“Većina ljudi i danas radi od kuće i puno je bliže kuhinji, ali prema zadnjim studijama i dalje ne uzimaju pauzu za ručak, a većina će odraditi sve što treba i zaboraviti na doručak i večeru kako bi što prije završila s poslom“, dodaje Ehsani.

Ako ne jedete u miru, možete računati da smanjenu produktivnost, loše raspoloženje, ali i na osjećaj gladi tijekom cijelog dana.

Preskačete obroke

“Najveća greška je preskakanje obroka, a to mnogi rade kada su na dijeti“, napominje nutricionistica Kristen Smith, te dodaje kako mnogi ne razumiju da se mora unijeti dovoljno kalorija u organizam kako bi metabolizam normalno funkcionirao, a ako obrok preskačete, on će ustvari sporije raditi. Uz to, takva navika može dovesti do jake gladi pa ćete na kraju pojesti puno više, nego što ste planirali.

Jedete za radnim stolom

Svi se želimo što prije riješiti obaveza pa računamo da ćemo uštedjeti puno ako jedemo dok radimo. Ne samo da će tako nestati veselje, nego će se potpuno smanjiti svjesnost o tome koliko jedete. Umjesto da osjetite arome, okus, vi ćete obrok brzo progutati, a da niste svjesni što radite.

Birate brze dijete

“Nikada neću savjetovati brza rješenja, jer one dijete koje kažu da jedete samo kupus ili pijete vodu s limunom mogu samo stvoriti dodatne frustracije. Izgubit ćete vi kilograme, ali su velike šanse da ćete ih vratiti“, ističe Smith.

Jedete ispred ekrana

“Kada jedete dok je ispred vas računalo ili televizor ili usput tipkate po mobitelu, možete računati i na nakupljanje kilograma”, dodaje Eshani. U tim ste trenutcima više fokusirani na ekran nego na hranu, što znači da ćete vjerojatno pojesti puno više.

Unosite malo masnoća

Svakako je potrebno paziti da ne unosite previše masnoća, ali malo masnoća će vam pomoći da ostanete siti jer je zasitna. Neke masnoće (avokado, maslinovo ulje, kikiriki maslac) nude i dobrobiti za zdravlje srca kada se jedu umjereno.

Jedete brzo

“Brzo žvakanje može samo dovesti do prejedanja i naravno nakupljanja kilograma. Potrebno je oko 20 minuta mozgu da registrira da ste siti, ali ako jedete brže od toga, znate i sami što se dogodi”, dodaje Ehsani. Isto tako može se dogoditi da vas boli želudac nakon tako pojedenog obroka.

Izbjegavate gluten

“Što je više proizvoda bez glutena na policama trgovina, to mi se čini da sve više ljudi poseže za njima jer misle da će tako izgubiti kilograme. Nažalost to nije tako i za to ne postoje dokazi”, rekla je.

Postite predugo

“Sve popularniji post se smatra metodom za gubitak kilograma, ipak, ako si dozvolite jesti samo u određenom razdoblju u danu, što ćete ako u tom trenutku osjetite glad?”, kaže Ehsani. Moguće je da ćete pretjerati s jelom u tom razdoblju kako ne biste bili gladni kasnije.

 

Izvor: Ordinacija

Foto: Pexels

Autor: Predrag Martinović

Najnovije

Kako bi poboljšao vaše iskustvo na portalu, Jastrebarska Stvarnost pohranjuje privremene kolačiće u korisnička računala. Kolačići su tekstualne datoteke koje ne mogu naštetiti vašem računalu, a ako želite, možete ih obrisati u vašem pregledniku, no onda će vam se obavijest pojaviti prilikom sljedećeg otvaranja portala. Kolačiće možete onemogućiti u postavkama. Naša je dužnost zbog direkcije EU (EU Cookies Policy) zatražiti dozvolu za pohranjivanje kolačića. Pročitajte naše uvjete korištenja i pravila privatnosti za više informacija.

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Ispod je lista izvora koji automatski postavljaju kolačiće na Vaš uređaj. Možete ih pojedinačno uključiti ili isključiti u bilo kojem trenutku. Pročitajte više u našim pravilima privatnosti

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ova opcija je uvijek automatski uključena i postavlja samo jedan funkcionalni kolačić u Vaš preglednik kako bi sustav znao koje su vaše postavke. Taj kolačić spriječava nepotrebno pojavljivanje ovog prozora.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Analytics usluge koja prati Vaše korištenje ove stranice. Također dozvoljava instalaciju Google Analytics kolačića.

Google Analytics prati koje članke čitate, koliko vremena provodite na stranici i ostale parametre Vaše aktivnosti na našoj stranici. Koristimo Google Analytics uslugu kako bismo što bolje mogli analizirati korištenje naše stranice te na taj način pružili najbolju moguću uslugu Vama.

Isključivanjem ovog kolačića onemogućavate učitavanje skripte Google Analytics-a i onemogućavate praćenje Vašeg kretanja na ovoj web stranici.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Adsense usluge koja koristi prikupljene podatke o Vašim aktivnostima na internetu kako bi Vam omogućila personalizirane oglase na našim stranicama.

Isključivanjem ovog kolačića, onemogućavate Google skriptu koja instalira kolačić na Vaš preglednik koji služi kako bi Vam donio relevantne, personalizirane oglase na našoj web stranici.

Uključivanjem ovog kolačića dozvoljavate učitavanje skripte našeg partnera "Midas Network d.o.o." koja prikazuje relevantne oglase na našim stranicama.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate našem partneru "Midas Network d.o.o." prikazivanje relevantnih, sponzoriranih oglasa.

Ovaj kolačić dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje prikazivanje i korištenje Facebook sustava za komentiranje članaka.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate učitavanje i korištenje Facebook komentara na našim stranicama što također spriječava instalaciju Facebook kolačića koji prati Vaše ponašanje na našim stranicama kako bi Vam mogao prikazati relevantnije sadržaje kasnije.

Ova opcija dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje povezivanje sa sustavom "OneSignal" koji koristimo kako bismo Vas mogli obavijestiti o svim novim sadržajima na našoj stranici ako prihvatite slanje notifikacija na Vaš uređaj.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za uslugu "OneSignal" koja u tom slučaju neće raditi. Ako želite obavijesti o novim sadržajima na našim stranicama, omogućite ovu opciju i prihvatite notifikacije kada Vam se pojavi prozor s upitom.

Dozvoljavanjem ove opcije prihvaćate učitavanje fonta na našoj web stranici koji dolaze sa Google-ovih servera. Google svakom takvom konekcijom prikuplja podatke korisnika.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za Google Font-ove što spriječava njihovo prikupljanje podataka korisnika, ali također onemogućava učitavanje zadanog fonta na web stranici što bi moglo narušiti Vaše korištenje stranice.